C++ Yeni Başlayanlar İçin Kitap Önerileri


C++'a başlamak isteyen birçok kişinin kafasında oluşan "Hangi kitabı almalıyım?" sorusuna elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım.

İşte önerdiğim birkaç kitap:


Robert Lafore - Nesne Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu :
Şu anda C++'ı bu kitaptan öğreniyorum.Gayet memnunum.Kitabın çevirisi gerçekten çok iyi yapılmış.Size tam anlamıyla önereceğim tek kitap bu.(çünkü sadece bunu okudum)

Harvey M. Deitel/ Paul J. Deitel - C ve C++
:
C++'a yeni başlıyorum hangi kitabı almalıyım diye istediğiniz yere(foruma,siteye) sorabilirsiniz.Size önerileceklerin arasında bu kitap yüzde yüz olacaktır.Kitabı okumadığım için kesin konuşamayacağım ama okuyup,memnun olduğunu söyleyen birçok insan var.Ayrıca bu kitap hakkında şunu söylemeliyim kitabın büyük bir kısmı C dilini anlatıyor.Sonradan C++'a geçiyor.

Herbert Schildt - C++ Temel Öğrenim Kılavuzu :
Eğer C dilini biliyorum,artık C++'a başlamak istiyorum diyorsanız bu kitap sizin için ideal.Bu kitabı da okumadım; ama gerçekten okuyup beğenen kişi sayısı epey fazla.Ayrıca kitap hakkında bazı yerlerde çok sıktığı ve anlaşılmaz hale geldiği yönünde eleştiriler de var.

Yalçın Özkan - Yüksek Öğrenim Müfredatına Uygun Nesneye Yönelik Programlama : C ++ İle Programlama :
Kitabın çeviri değil de bir Türk tarafından yazılıp orjinal dilinin Türkçe olması apayrı bir şey tabi.Bu kitap öncelikle bunu sağlıyor.Ve konuları sade anlatmasıyla,C++'ı öğrenmeye yeterli olmasıyla beğenileri toplayan bir kitap.Elimdeki kitabı bitirdikten sonra ayrıca bu kitabı okumayı düşünüyorum.C++'ı tek bir kitaptan öğrenmek eksiklik olur diye düşünüyorum.Bence siz de bunu düşünerek C++ öğrenmek için en az iki kitap edinin.

Burada size sadece dili Türkçe olan kitaplardan bahsettim.Eğer ingilizce biliyorum derseniz size tek bir tavsiyem olur ki o da C++'ı tasarlayan kişi
Bjarne Stroustrup'un kitabıdır.Google'da arattığınız takdirde üstadın kitabını bulabilirsiniz.


Etiketler: , , , ,

Bu yazıya 1 yorum yapılmış

Adsız Yazmış :
5 Kasım 2016 21:35

çok teşekkürler baya aydınlandım bu konuda

Yorum Gönder