ÖSS ' de Değişiklik Yapıldı


ÖSS ' de 2010 ' dan itibaren başlayacak olan yeni sistem gerçekten çok acaip gibi.Yeni sistem iki aşamalı olacak ve ikinci aşama tam 2 gün sürecek.Ve burada daha çok soru sorulmuş olacak.Yeni sistemde test olmayan yazılı sorular bile sorulacak.Yani ÖSS ' yi kazanmak gitgide zorlaşıyordu ve bu yeni gelen sistemle birlikte ÖSS çok daha zor olacak gibi görünüyor. (Allah yardımcımız olsun)

İşte yeni ÖSS sistemi : (İnternetHaber)

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan'ın YÖK'e önerdiği sistemde, üniversiteye giriş sınavının 2010 yılından itibaren iki aşamalı hale gelmesi ve daha sonraki yıllarda adayların tüm test alanlarından, ''yazılı'' cevaplamaları gereken ''açık uçlu'' sorular da yöneltilmesi öngörülüyor.

Yarımağan, geçen hafta gerçekleştirilen YÖK Genel Kurulu toplantısında, ''2010 yılı ve sonrası için büyük ölçüde kendi önerilerinin yer aldığı sistemi anlattığını'' kaydetti.

İKİNCİ AŞAMA CUMARTESİ PAZAR GÜNÜ YAPILACAK

Önerdiği modelin, Yükseköğretim Strateji Raporu'ndaki önerilerin ''biraz daha üzerinde çalışılmış hali'' olduğunu belirten Yarımağan, üniversiteye giriş sınavında 2010 yılından itibaren iki aşamaya geçilmesini öngördüğünü bildirdi.

Temel nitelikteki ilk aşamanın başarılması halinde ikinci aşamaya geçileceğini ve ikinci aşamanın cumartesi-pazar günleri olmak üzere iki haftada toplam dört oturumda tamamlanacağını anlatan Yarımağan, adayların bu oturumlarda Matematik, Edebiyat, Fen ve Sosyal test alanlarından soruları yanıtlayacaklarını ifade etti. Yarımağan, ''Bu oturumlarda yapılacak sınavlar, bizim bugün yaptığımız ÖSS'nin ikinci kısmındaki testlerin, örneğin Matematik-2 testinin daha geniş bir biçimi olacak. Yani 30 soru sorduğumuz Matematik-2 testi, bir oturumda yapılacak ve tabii ki hem verilecek süre artacak hem de soru sayısı. Örneğin, 100 veya 120 ya da 150 soru yöneltelim diye düşünüyoruz'' dedi.

SINAVDA ''YAZILI'' CEVAP DÖNEMİ

Yarımağan'ın önerisinin YÖK tarafından kabul edilmesi halinde, 2010 yılında başlayacak iki aşamalı yeni sınavda, bir süre sonra, adayların ''yazılı'' cevaplamaları gereken ''açık uçlu'' sorular da yöneltilmeye başlanacak.

Yarımağan, konuya ilişkin ''Daha ileriki aşamada, soruların bir kısmı açık uçlu olacak. Açık uçlu sorular bölümünde, adaylara küçük küçük sorular yöneltiyorsunuz ve aday, cevabını yazıyor. Makineyle değil, insan eliyle değerlendiriyorsunuz'' diye konuştu.

Hangi test alanlarından açık uçlu sorular yöneltileceği sorusuna Yarımağan, ''Tüm derslerden olacak. Yani bütün sınav test biçiminde olmayacak, bazı sorular açık uçlu olacak'' karşılığını verdi. Yarımağan, şöyle devam etti:

''Çünkü, test sınavları eğitimi olumsuz etkiliyor, öğrencilerin belli yetenekleri gelişmiyor. Bütün sınavları test yaparsanız, öğrenci belirli düşünce kalıpları arasında kalıyor, sentez yetenekleri gelişmiyor. Bütün dünya bunu yapıyor. Bizim de yavaş yavaş o yöne gitmemiz lazım. Tabii bu 'yazılı cevap' kısmı işin daha sonraki aşaması.''

ADAYLARIN İSMİ GİZLENECEK

Açık uçlu sorulara verilecek yanıtların nasıl değerlendirileceğinin sorulması üzerine Yarımağan, şunları kaydetti:

''Öyle çok uzun cevap gerektiren sorular sorulmuyor. Küçük küçük sorulardan oluşuyor. Test sorusu gibi fakat altında şıklar yok. Sonucu aday bulacak. Bu durumda öğrencinin kağıdını, adını gizleyerek, bilgisayar ortamına aktarıyorsunuz. Birkaç yüz hocayla da anlaşma yapıyorsunuz. Her adayın sorusunu iki hocaya veriyorsunuz, değerlendirme talimatı doğrultusunda, onlar değerlendiriyorlar.''

Yarımağan, iki aşamalı sınav sisteminde, yabancı dil sınavının ayrı bir oturumda yapılacağını söyledi.

2009'DAKİ DEĞİŞİKLİKLER

Öte yandan, ÖSS'de 2009 yılında yapılması düşünülen değişiklerin, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanının hesaplanmasında okulun başarısının etkisinin azaltılması, adayların mezun oldukları bölümlerle ilgili ya da ilgili olmayan alanlar arasındaki katsayı farkının daraltılması yönünde olduğu öğrenildi.

Mevcut uygulamada, adayların üniversiteye yerleştirme puanları hesaplanırken, okulun ÖSS'deki başarısı da göz önünde bulunduruluyor ve bu durum 'ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı' olarak isimlendiriliyor. Şu andaki sistemde, yerleştirme puanları hesaplanırken, okulun başarısı yüzde 21, sınavdaki başarı da yüzde 79 oranında etkili oluyor.

YÖK Genel Kurulu, 2009-ÖSS ve daha sonraki yıllarda geçerli olacak modeli, 29 Ocak 2009'da yeniden görüşecek.


Etiketler: , ,

Bu yazıya 7 yorum yapılmış

Adsız Yazmış :
21 Ocak 2009 15:55

yha katsayı ndn daralıyo yha anlamadm gtti off yha bu değişiklik nıe oldu yha hçte ii bişi dgl bu değişiklik off off :S:S smdı bu dgşiklik ksn olarak ne zaman olcak 2009 mu 2010 da mı???

Adsız Yazmış :
22 Ocak 2009 13:46

yaani okuyamayalım die ellerinden geleni yapıolar saolsunlar:s bu ne yap boz tahtası oldu.bizimde bi psikolojimiz var bunlarıda düşünsünler lütfen..biz insanız yarış atı değil....

Musty Yazmış :
22 Ocak 2009 17:46

maalesef onlar bu kadarını düşünemiyorlar

Adsız Yazmış :
29 Ocak 2009 18:38

katılıorum grcekten okumayalım diye ne gerekirse yapıolar!! sistem her değiştiğinde yerine daha kötüsü geliyo bıktık artık bu ne ya psikolojimizi bozdunuz kaç tane sınav olcaz o kdr sınava gircez zar zor kazancaz mezun olcaz yine iş yok...!

Musty Yazmış :
29 Ocak 2009 23:15

Sanırım herkesin ortak düşüncelerini paylaştın.

Bu yeni sisteme göre kazanmamız acaip zorlaşacak gibi.Dediğin gibi ne psikoloji kaldı ne bişi.Ne diyeyim Allah yardımcımız olsun.

Adsız Yazmış :
16 Şubat 2009 17:27

benım tek ıstedıgım meslek lıselerındekı kat sayı dusurulsun ama ıkı asamalıda zor gıbı gozukuyo

sanane Yazmış :
21 Mart 2009 22:11

Bu değişikleri yaptıkdan sonra Kendilerinin oKumasını istiyorum bakalım yapa biliyorlarmı..türkiyede okumak her geçen gün zorlasıyor (Diğer Ülkelere göre türkiyenin ilerlememesi okumanın zorlastırıcı olması butun gençlerin işşiz kalmasıdır) bu değişikleri yapanalarda elinden geleni yapıyolar . dediğiniz gibi ZOR !!!

Yorum Gönder