Türk - Yabancı PTC Siteler


Yazımda aslında ptc siteleri genel olarak tanıtmaktan çok eleştiriler yaptım.Gokhanblog'da Türk Sponsorlarının düştüğü trajikomik durumlar anlatılmış,benim yazım biraz farklı olacak.

Evet Türk sponsorlarının son günlerde çokluğu göze batmakta.Benim anlamadığım şu sistemlerinin tutmayacaklarını bildikleri halde niye boş yere böyle bir maceraya atılıyorlar.Birkaç site tuttu ama onların ne olduğu ortaya çıktı.

Daha önce Türk sponsorlarını kullananlar bilirler,bir kere tıklamaları saymıyorlar.Tabi şimdi aklınıza "sen reklamlarına kaç kişinin tıkladığını
nereden biliyorsun?" sorusu gelecek. Cevabı herkes bildiği için pek birşey söylememe gerek yok.Şimdi, adını vermek istemiyorum eskiden kullandığım bir sponsordan bahsedeceğim.Şu ana kadar birçok yabancı/yerli sponsor kullandım.Hepsine de başlarken birkaç arkadaşa tıklattırıyordum ki bakalım sayıyor mu tıklamaları. Yabancı sponsorlarda durum çok güzel hepsini eksiksiz sayıyor.( Birkaçı hariç ) Türk sponsorlarda ise sonuç berbat: tıklattırmadan önce 1 tık ve 2 cent vardı ve tıklattırdıktan sonra baktım bir de ne göreyim 3 tık 4 cent. xD Bir de şu var gelen ziyaretçinin bir tık hakkı var yani aynı ip ile geliyorsa sadece bir tıkı sayılıyor.Reklamlara 2 kere tıklarsa, ikincisini saymıyor.

İşte böyle bir sistemle çoğumuz para kazanacağımızı sanıyoruz.Tamam çoğu sponsor, parayı gerçekten de sorunsuz bir şekilde bankaya gönderiyor ama çeşitli nedenlerden dolayı bu paranın çoğu kesiliyor. Yine önceden kullandığım bir sponsorda bana 5 ykr ödeme yapıldı ve bunun 2 ykr si KDV'ye gitti.Anlayacağınız paranın % 40 ını sudan bahaneyle kesiyorlar.Daha güzel bir örnekle: 20 ytl kazandınız desek bunun 8 ytl si KDV'ye gidiyor.Yani paranın yarıya yakını uçuyor,emeğinize yazık oluyor.

Bir de yabancı sponsorlara bakalım.Gerçekten de şuanda işi iyi götüren ve emeğinizin karşılığını tam anlamıyla alabileceğiniz nadir sponsorlardan biri Google Adsense var.Eğer ayrıntılı bilgi edinmek istiyorsanız şurada bahsetmiştim.Sistem çok iyi çalışıyor ve en güvenli sponsor konumunda yer alıyor.İnternetten iyi para kazanmak istiyorsanız Adsense'ı tek geçerim. Bir de www.bux.to var ki tık başı 1cent veriyor kullanmamış olsamda tıkların iyi sayıldığını ve paranın hemen ödendiğini birçok kişiden duydum.

Yazının bütününde bahsettiğim ana düşüceyi anlamışsınızdır umarım. Elinizden geldiği kadar o bahsettiğim sponsorları kullanmamaya gayret gösterin.Yoksa verdiğiniz onca emek boşuna gidecektir.


Etiketler: , , , , ,

Bu yazıya 2 yorum yapılmış

Adsız Yazmış :
2 Ocak 2009 20:08

hocam öncelikle çok güzel bir yazı yazdığını belirtmek isterim.Dediğin gibi Adsense Best ama ben de clickbomb yüzünden banlanmıştım.Adsense Türklerin gözünün yaşına bakmıyor.Keşke account gitmeseydi.Reklamstore'u denedim tabir-i caizse boktan bi sistem.

Yeni yazılarını bekliyorum.Görüşmek üzere!

Mustafa Yazmış :
3 Ocak 2009 12:50

benden adsense kullanıcılarına çok önemli bir uyarı:

Dr.3k0, senin de dediğin gibi adsense, kullanıcıların gözünün yaşına bakmıyor.Eğer siteniz yeni ise adsense a hemen başvurmayın.Biraz bekleyin hitiniz artsın.Hitiniz artmadığı müddetçe reklamlarınıza tıklanmaz ve de bu para niye artmıyor düşüncesiyle geçersiz tıklama yoluna başvurursunuz.Sonuç olarak %99 banlanırsınız. Anlayacığınız geçersiz tıklamalarla kimse Google ı kolay kolay kandıramaz

Yorum Gönder